Nesta actividá va trabayase:
-Presente d’indicativu nes tres conxugaciones.
-Pronomes d’interrogación.
-Alverbios de cantidá.
N’otru sen de coses, trabayaremos la descripción con abondes
dosis d’imaxinación y afondaremos na escritura.
Alcuérdeste que nun hai muncho tuvimos una bruxina pequí,
pues paez que-y prestó abondo y tornó güei p’armala de nueves. De mano vamos
prauticar los verbos en bruxilandia pa ser a sigui-yos la comba. Los conxuros
en bruxilandia fáense con una carrapotada verbos dichos en presente. Entámase
con ún de la primer conxugación, siguío d’otru de la segunda y depués ún de la
tercera. Esta rellación tien de facese con toles persones, de yo a ellos, asina
tenemos: entamo, bebo, sigo, garres, güeles, vives, fala, arreciende, tiñe,…
Cada rapaz tien de preparar la so cadena de verbos y tien de prauticar a dicilo
siguío y a tou meter. Conxúrense unos a otros tornándose en coneyos.
Nesti intre tenemos una clas de coneyos que nos tienen
muncho de cuntar y por eso vieno TeleConeyu a grabalos coles sos esperiencies.
De mano, vamos grabar espontáneo qué ye lo que sienten como coneyos, ensin
dengún tipu preparación y cola so imaxinación. De xuru que los resultaos van
ser curiosos a manta.
Tóca-yos preparar el programa de los sábados pela nueche pa
TeleConeyu y van ser entrevistes a una carrapotada neños tresformaos en coneyos.
Van formar pareyes nes qu’ún sedrá l’entrevistador y l’otru’l coneyu. Enantes
d’entamar convién repasar los pronomes d’interrogación y los alverbios de cantidá
na pizarra que se van emplegar na entrevista. Tamién se pue repasar los verbos
en presente. Tres ello vamos tresnar preguntes que seyan a sirvi-yos de modelu
pa la entrevista o pa qu’escueyan ente elles a la hora facela. Escribimos na
pizarra les sos idegues o cenciellamente les tuyes si son mui nuevinos.
¿Cuála ye la to apariencia de coneyu?
¿Ónde vives?
¿Qué tamañu tienes?
¿Quién escueye les cenahories na to madriguera?
¿Cómo fales colos otros animales? ...
Dámos-yos agora tiempu a esgaya pa que preparen les
entrevistes y dicímos-yos que nes rempuestes tienen d’emplegar alverbios de
cantidá siempres que seyan a ello. Nun pares de pasar peles sos meses y
correxir tolo que tengan trabayao, desplíca-yos toles duldes y facer que se
sientan perbien nel aula. Una vegada preparaes y correxíes les entrevistes convién
dexar qu’ensayen en casa y dalgo nel aula. Puen facelo de memoria o col papel
cerquina. Grábense les sos intervenciones y depués vense. Tamién se puen ver
les d’otres aules o otros años, van sete un material impagable.
Pa finar, tienen d’escribir nuna fueya la so esperiencia
como coneyos y poneles nel aula o nel pasillo. Pues facelo con otros animales:
xaronques, mures, sanxuaninos, melandros… Cada aula pue facer un animal, o cada
pareya,…
Más nada per agora, alón.
.
2 comentarios:
Ta muy prestosa l'actividá de los coneyos. Quiciaves pueda ponela en práutica Techurrina
Techurrina, munches gracies poles tos pallabres.
Publicar un comentario