5 jul 2012

EL MONSTRUU DE FELÓI


Vien de vieyo la historia que se cunta del monstruu de Felói. Hai quien diz que la so vieyura remóntase a enantes de que naciere nesti mundiu la isllalla. Otros nun lleguen a tanto y aseguren que malpenes Cordobello echo a andar el monstruu apaeció y metióse na tierra al calorín del magma. Hubo d’asperar a los tiempos de Sel y el so Llibru la Vida pa ser a atopar testimoniu escritu d’esti bárbaru, onde apaez tamién el so nome, Alarol, denominación qu’amedranó a los cordobellonenses a lo llargo’l tiempu. Tovía güei remueve les tripes de la xente cuando se-y menta. Sicasí, naide  nun ye a cuntar que lu avistare, que lu viere direutamente, siempres foron otros los que tuvieren la mala o bona suerte d’alcontralu.

Xandro fo un aventureru que se propunxo ser testigu de la presencia de la bestia ya intentar metela nuna xaula nel que llevala al zoolóxicu de la capital Gamusín. La so partida remembraráse nos tiempos: homes, muyeres y neños enllenaron les cais de Fel, la capital de Felói, pa glayar gayasperos la fazaña d’aquel home como si la tuviere finao en cuentes de dir entamala. Xandro llevaba una llista con una recatafila de llugares onde la tradición oral aseguraba l’apaición del Alarol y qu’emplegaría na so búsqueda. Dicía qu’emprimaría pelos paraxes onde se cuntaben más histories del monstruu y finaría por aquellos requexos nos que malpenes se marmuraba la so presencia.


L’aventura fue a siguise per un periódicu de Cordobello al que Xandro-y dio la esclusiva y del que sacaba perres a esgaya como soldada qu’enllenaría los sos bolsos de sabiduría económica. Los llectores fueron testigos d’apavoriantes indagaciones nes que la vida del andariegu tuvo en peligru abondo y na que se golifaba la presencia del Alarol.  Por embargu, los sos posaderos alcontráronse con un Xandro folixeru, que-y prestaba les llacuaes y que nun perdía oportunidá pa xuntase con dalguién del pueblu y esfrutase dambos carnalmente. Desiguida se finó la subvención del gobernín de Cordobello, tornó al so apartamentu del que cuasi nun salió, siguió la vida col dineru de los sos artículos del periódicu que de mano lu diben xubilar y amigóse cola so familia pa que-y truxeren comida. Col tiempu dexó de mandar los escritos al afamáu diariu, d’averar notuques a la so familia colo que necesitaba pa enllenar el bandullu y de visitar la carne que tantu lu perdía. Los vecinos entráron-y nel apartamentu delantre’l mal golor que d’él salía, atopando’l so cuerpu ensin vísceres, colos güeyos tiraos na papelera al llau del periódicu de les esclusives y con un empalmazu descomanáu como yera costume nél. Los funerales duraron tres díes, talamente como se facía colos héroes, nos que lloraron la so partida y remembraron la so valentía. Na muria na que s’escribíen los nomes de los muertos pol Alarol recoyó’l suyu y la tristura espardióse pela isllalla durante díes.


Nun quedría finar esta historia ensin dicir que l’Alarol, talamente como se recueye nel saber popular, nun esistió. Dexémonos de mitos. Cuando l’home entamó a falar de la so persona, l’Alarol viose obligáu a prauticar el mimetismu y tresformase nuna especie d’humán que solo los otros alaroles son a estremar. Dixi bien, alaroles en plural, porque son seres hermafrodites que se reproducen dos vegaes na vida, quedándose estériles el restu’l tiempu. Namái maten por necesidá o por aburrición. Yo maté a Xurde por necesidá, por guardar el secretu del mio hermafroditismu violáu.






.

No hay comentarios: