Vien de vieyo la historia que se cunta del monstruu de
Felói. Hai quien diz que la so vieyura remóntase a enantes de que naciere nesti
mundiu la isllalla. Otros nun lleguen a tanto y aseguren que malpenes
Cordobello echo a andar el monstruu apaeció y metióse na tierra al calorín del
magma. Hubo d’asperar a los tiempos de Sel y el so Llibru la Vida pa ser a
atopar testimoniu escritu d’esti bárbaru, onde apaez tamién el so nome, Alarol,
denominación qu’amedranó a los cordobellonenses a lo llargo’l tiempu. Tovía
güei remueve les tripes de la xente cuando se-y menta. Sicasí, naide nun ye a cuntar que lu avistare, que lu viere
direutamente, siempres foron otros los que tuvieren la mala o bona suerte
d’alcontralu.
Xandro fo un aventureru que se propunxo ser testigu de la
presencia de la bestia ya intentar metela nuna xaula nel que llevala al
zoolóxicu de la capital Gamusín. La so partida remembraráse nos tiempos: homes,
muyeres y neños enllenaron les cais de Fel, la capital de Felói, pa glayar
gayasperos la fazaña d’aquel home como si la tuviere finao en cuentes de dir
entamala. Xandro llevaba una llista con una recatafila de llugares onde la
tradición oral aseguraba l’apaición del Alarol y qu’emplegaría na so búsqueda. Dicía
qu’emprimaría pelos paraxes onde se cuntaben más histories del monstruu y
finaría por aquellos requexos nos que malpenes se marmuraba la so presencia.
L’aventura fue a siguise per un periódicu de Cordobello al
que Xandro-y dio la esclusiva y del que sacaba perres a esgaya como soldada
qu’enllenaría los sos bolsos de sabiduría económica. Los llectores fueron
testigos d’apavoriantes indagaciones nes que la vida del andariegu tuvo en
peligru abondo y na que se golifaba la presencia del Alarol. Por embargu, los sos posaderos alcontráronse
con un Xandro folixeru, que-y prestaba les llacuaes y que nun perdía oportunidá
pa xuntase con dalguién del pueblu y esfrutase dambos carnalmente. Desiguida se
finó la subvención del gobernín de Cordobello, tornó al so apartamentu del que cuasi
nun salió, siguió la vida col dineru de los sos artículos del periódicu que de
mano lu diben xubilar y amigóse cola so familia pa que-y truxeren comida. Col
tiempu dexó de mandar los escritos al afamáu diariu, d’averar notuques a la so
familia colo que necesitaba pa enllenar el bandullu y de visitar la carne que
tantu lu perdía. Los vecinos entráron-y nel apartamentu delantre’l mal golor que
d’él salía, atopando’l so cuerpu ensin vísceres, colos güeyos tiraos na
papelera al llau del periódicu de les esclusives y con un empalmazu descomanáu como
yera costume nél. Los funerales duraron tres díes, talamente como se facía
colos héroes, nos que lloraron la so partida y remembraron la so valentía. Na
muria na que s’escribíen los nomes de los muertos pol Alarol recoyó’l suyu y la
tristura espardióse pela isllalla durante díes.
Nun quedría finar esta historia ensin dicir que l’Alarol,
talamente como se recueye nel saber popular, nun esistió. Dexémonos de mitos. Cuando
l’home entamó a falar de la so persona, l’Alarol viose obligáu a prauticar el
mimetismu y tresformase nuna especie d’humán que solo los otros alaroles son a
estremar. Dixi bien, alaroles en plural, porque son seres hermafrodites que se
reproducen dos vegaes na vida, quedándose estériles el restu’l tiempu. Namái
maten por necesidá o por aburrición. Yo maté a Xurde por necesidá, por guardar
el secretu del mio hermafroditismu violáu.
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