Aldovinar una pallabra ye dalgo milagrosu, fae que garre un llugar na tiesta y nun lo dexe asina como asina. Emprimamos asitiando na pizarra les pallabres: semeyes, debuxos o pallabres escrites. Depués tenemos de diciles una riestra de vegaes, asina que ye bono qu’acudamos a xuegos sonoros que nun los aburra (si son pallabres d’animales puen nomase col soniu que faen ellos, si ye los colores pue emplegase la música imaxinaria d’esi color,…). Ye la hora d’entamar:
a) En grupos deciden una pallabra. Tú, que yes un adivín recién, vas intentar acertar les pallabres que camentaron los distintos equipos. Convién dicir de mano pallabres que deprendieron hai un tiempu, eso va da-yos muncha risa y va permitite comprobar el so deprendizaxe.
b) Agora vas prauticar la to vena telépata, vas dici-yos mentalmente la pallabra que tu camientes. Ún a ún van intentar aldovinala.
c) Yá ye hora de qu’ellos xueguen solos. Formes grupos y das-yos un diálogu que prautiquen col pallabreru. Por exemplu, si trabayes aiciones que faes en colexu pues facer el siguiente diálogu:
-Voi dir pa clas.
-¿Vas lleer?
-Non, nun voi lleer.
-¿Vas cuntar?
-Sí, voi cuntar.
d) En pareyes, tienen d’aldovinar l’orden nel que colocó’l so collaciu les pallabres. Pa ello, tienen de mano que dicir qué cinco pallabres escueyen pa xugar. Imaxiná-y que son: cascoxu, pita, gochu, páxaru y caballu, nesi orden. L’otru diz el so orden: pita, gochu, cascoxu, páxaru y caballu. Dos taríen bien colocaes, pero tres tovía non. Diríen: cascoxu, paxaru, gochu, pita y caballu. Tres taríen colocaes, pero dos non. Asina hasta aldovinalu.
e) Toca’l dictáu llocu. El maestru diz una fras turulata, diciendo CALDU GORDU en cuentes de la pallabra’l pallabreru. Los neños tienen d’aldovinala y copiala dafechu. La siguiente fras tien de dicila’l neñu qu’acertó l’anterior, y asina hasta’l que maestru diga EL CALDU GORDU TA FERVIO.
f) En gran grupu, tienen de facer la quiniela les pallabres. Primero’l maestru ponles como si fuere partíos de fútbol, enfrentaes al pallabreru estudiáu otru día. Depués pónen-y el 1X2, acordies sepian meyor una, otra o les dos igual. Al día siguiente el maestru saca una quiniela echada a suertes y compruébenla cola d’ellos, si coincide, el maestru tien de facer el xuegu qu’ellos quieran. Hai de procurar facer qu’acierten.
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