14 mar 2010

L’INVENTOR CIBERNÉTICU

(CORDOBELLEANDO 11)

Nota: Tolos trabayos espublizaos hasta agora tán abiertos a que vosotros mos despliquéis les vueses esperiencies y les meyores de los mesmos. Asina como sacar semeyes d’esposiciones, trabayos d’ellos,…

Un bon día entres na clas y entames a cunta-yos que los inventos ficieron que la vida cambiare abondo dende hai munchos sieglos. Entrúgues-yos qué inventos conocen, los nomes de dalgunos inventores, qué inventos podíen facer angüañu,… Ye un bon momentu pa falar del INVENTOR CIBERNÉTICU. En cada casa van tener ún. Un robot que va ser a face-yos que toles sos necesidaes xeneren inventos. Hai un problemín, esi robot va entruga-yos datos al rodiu la so vida y tiene de contesta-yos o va tornase llocu. Ente toos imaxinen lo que-yos puede preguntar y el profesor cópialu na pizarra. Depués tienen de dibuxar el so robot y facer una biografía del mesmu. Caún presenta al so robot, grabando en videu o magnetófonu les sos intervenciones pa que les xuzguen depués o pa que vean a collacios d’otres clases o años.

Na segunda estaya l’inventor cibernéticu llánzase a trabayar nos sos descubrimientos.

 
-Con semeyes: sacaes por ellos n’internet o que-yos les da’l profesor. Equi vos va una riestra d’elles.

-Con debuxos: ellos faen un diseñu dibuxáu, que pue ser en dellos planos.

-Con maquetes: emplegando coses pa tirar tienen de facer un diseñu.

La cosa pue facese en grupos, pareya o individual, acordies se quiera desendolcar el trabayu. Una vegada fechu’l diseñu, toca desplicar cómo funciona y pa qué sirve. Neto a lo anterior, tienen de salir na clas y esponer el so inventu. Nun hai que cuntar la so grabación de les desplicaciones, asina como un futuru muséu los inventos a preparar nos pasiellos. Ye fundamental facer que l’asturianu enllene d’imaxinación y creatividá tol centru, poro que munchos trabayos tienen de dexase ver en tolos requexos del centru, sirviendo de propaganda pa la llingua y de puxu pa l’asignatura.

Nun hai de desplicar que se va evaluar los trabayos fechos por ellos en clas y con ellos vamos saber el grau de dominiu que los rapazos tienen de la llingua.


No hay comentarios: