28 mar. 2010

DESCRIBIENDO UN PAISAXE

Tenemos seis semeyes parecíes d’unos paisaxes de ríos. Fáense fotocopies acordies al númberu d’alumnos: d’una faese sólo una, otres dos faeranse de dos, …Repártese una a caún de los neños. Tienen de dir pela clas cuntando como son les sos semeyes y ascuchando como son les de los demás. Apunten les que son iguales a les de so, ensin amirales nunca, sólo cola desplicación de los collacios. Neses desplicaciones nun puen emplegar alverbios de llugar y les pallabres ríu, catarata, árbol, biesca o bosque, monte y picu. Si tienen qu’utilizar una d’elles, nun la nomen sinón que faen una desplicación de la mesma. Hai d’avisalos que n’asturianu nun esiste la pallabra montaña. Como se ve, el parecíu ye pergrande ente les semeyes poro que de mano van pensar que son toes igual. Amuésenles unos a otros y al ver la cuestión del parecíu, vuélvense repartir pa facer otra vuelta l'actividá. Agora tienen de detallar más p’aldovinales.



Una vegada arrexuntaes más o menos, tienen de pegar la so semeya na llibreta y tienen describir como lleguen al llugar y dalgo raru que-yos pasare nél. Ún a ún salen y lleen la so hestoria.

1 comentario:

Preste Juan dijo...

¡Qué belleza de paisajes! Sobre en los tiempos que vivimos, cuando parecen más el recuerdo de un mundo perdido.