2 mar 2010

QUÉ ENTAMA L’ESPIONAXE

Al salir de la xunta que restaurare’l parllamentu de Cordobello, Ánxel convidó a Mingo y Xuacu a la so antigua casa na capital. Probe y cuasi callendo, recoyía ferramientes pa iguala y da-yos a los sos pas una bona vida. Dientro la llinia los sos ancestros, nun facíen gastos mayores a los que podíen arrecostinar los sos vecinos. Pa ellos, gobernar nun ye sinónimu de riqueza y marafundiu, sinón de sabencia y cordura. Pero a lo que se ve, va tardar en llegar eses dómines.


-Los mui castrones, intenten perpetuar los sos vezos corrompíos de facer política –apuntó Xuacu de la qu’entraba na casa-. Lo más tristayo ye qu’hai xente de nós que se va dexar corronper.

-Hai que trabayar xuntos. Los que votamos a la escontra tenemos de facer una xunta –siguió Ánxel- na que tien de surdir la nueva fuercia que dirixa al nuesu pueblu.

-Van facer una constitución a la so medida –atayólu Xuacu-, de tala miente que nun mos van dexar xubir al poder na vida.

-A lo meyor sí –retrucó-y Mingo-. Nel llibru de llibros recuéyense munches recetes por si les coses veníen mal daes. En Gamusín, amás de copies de los llibros importantes, tamos preparando fueyes pa que la xente conoza’l llibru de llibros.

-Eso va ser pa la dómina los nuesos fíos –aseguró Xuacu.

-Dúldolo. Lleva faciéndose hai sieglu y mediu. Parez que los antiguos yá lo sabíen. Salieron trenes urxentes pa les vueses provincies con copies de los llibros más importantes y fueyes a esgaya del llibru de llibros.

-Tas en too Mingo. Pero pasa-y pa la cocina, mio ma preparó una llacuada pa la ocasión. Tenemos de falar de ónde tara’l llugar per onde entraron los foriatos. Si lo atopamos, la so rendición nun se va dexar esperar.

-Acordies al llibru de llibros, los foriatos llegaron pente los picos d’Ariñán y de la so provincia vecina de Fartos. Convién que xixilemos la zona p’atopar el llugar.

-De xuru que ye en Fartos onde ta. Nun diben ser tan fatos como pa dexame la provincia onde ta la entrada.

-Escuende les coses onde ten más cerca l’enemigu, esi ye’l títulu d’un capítulu’l llibru.

-Coméi. Mio ma va enfurruñase si queda too esto equí.



Nel otru llau de la ciudá, nun palacete enllenu d’estatues, muebles y xarrones, sentaos en dos sofás desconxuntaos cola mesina centru, la biblioteca y el llombu los llibros, Amalio y el Blogpredicador celebraben la so victoria sobre los cafiantes que se llamen unos a otros llariegos. Albidraben que los sos celebros llucíen la so probitú más abondosa, qu’amosaben la so simpleza pa ser a trabayar en política, entraben nes llendes qu’ellos esperaben cuando-yos dieren aquelles provincies nel repartu del botín de guerra. Dieren de mano dalguna batalla, pero consiguieron llevalos onde ellos queríen. Convién tener una oposición pa depués fundila nes urnes, eso sí, una oposición pequeñuca, ensin fondures. Depués s’ocuparíen de la xente que s’esfarrapó na primer vuelta, van ser bonos aliaos hasta finar colos más montunos. Lo que nun asperaben fue lo de los llibros, tendríen de tener curiáu y descubrir ónde taben.

-Amalio, nun t’esmolezas. El M3M ta con toles sos fuerces. Llogré que nun participaren de la guerra y tenémoslos en plena forma.

-Nun me prestó enxamás el serviciu secretu y nun voi camudar agora. Sé que ye necesario, pero xixilándolos y nun cuntándo-yos tolo qu’asocede.

-¿Tengo cara fatu? Abúltame que non.

-Ta bien. Hai qu’unvialos a Gamusín p’alcontrar esos llibros.

-Paezme que va ser la nueva zona turística. Vamos tener de montar un hotel dende’l que movese p’atopar esa biblioteca.

2 comentarios:

Unknown dijo...

hola,

dichos espionaje, jejeje...ummm

te comento sobre lo de entradas relacionadas. Yo lo que hago es escribir el título en el post y lo enlazo manualmente... si te fijas no lo hago en todos. Tienes la opción de colocarte el "widget" de las ventanitas debajo del post... no te creas yo esto del html no lo domino mucho... que cojones!, casi nada... siento no poder serte de mucha utilidad, jeje :)

Abrazos :)

Nel Morán dijo...

Gracias por estar ahí.

Blogsaludos