29 sept 2009

MENSAXE PAL MENSAXE


El reló da les nueve la nueche. Enxamás falla. Ye fundamental pa protocolu, de nun ser pola so eficacia tocando les hores nun sedríen a llevar el so retrasu con tanta exautitú. Ánxel xube poles escaleres de palaciu tres del secretariu del secretariu del direutor de les rellaciones pa la guerra. Mándalu asperar na antesala del comedor a que finen la cena, que de xuru que los platos diben ser rápidos pero la sobremesa non. Una crema de felechu con llangostinos n’escabeche pasó per delantre d’él, faciendo que la so fame fuxere dafechu del so estómadu. En siete minutos apaeció un corderu en salsa de mostaza amariscada con pataques a la fesoria qu’abultaba un merucu en salsa. Vese que la fesoria taba duro porque esta vegada tardaron cerca de venti minutos n’acabar. El postre averólos a les granxes de la rodiada, ye un arroz con lleche de coneyu a la fina esllava. Ánxel nun dulda del bien facer del cocineru, de xuru qu’estudió na Facultá de Ciencies Exautes y Estomacales como desixe’l protocolu, pero eso amuésa-y a les clares la ineficacia de la Universidá. El café y los dedalinos entamen la sobremesa. El secretariu del secretariu del direutor de les rellaciones pa la guerra sal y fála-y too siguío de les viandes mentanto fuma un bon puru. Ánxel tien ganes de cunta-y lo asocedíu en Bellobello, pero’l secretariu nun tien denguna intención de dexar llibre a dalguién que fai qu’ascucha tan bien. Los güeyos fáen-y xubíes y baxaes al ritmu les desplicaciones de la vida d’un home de mundiu que-y fai’l secretariu. De sópitu, oyó nomar la pallabra Bellobello y él soltó tolo que tenía pa dicir y más.
-Vaya, paez que-y asocedió de too nel so viaxe a Bellobello. Aspéreme equí, voi cuntá-ylo al señor direutor y torno cola so rempuesta.
Ánxel cagóse en tolos homes de mundiu y parte del estranxeru. Cola cena y tola recatafila que’l secretariu-y soltó, esfarrapáron-y la folixa que-y teníen preparada nel chigre de Milio. Piensen que namái tien importancia les sos vides, pero yá empiecen a calalos un migayín y tán fartucos d’ellos. Son la xentuza con mayúscules. Tol día dándose pistu como si fueren lo meyor de lo meyor. Al fin de cuentes, gobiernu y oposición son la mesma cosa. El secretariu sal de nueves del comedor. Tantu tiempu asperando da-yos el mensaxe pa qu’agora respuendan nun santiamén.
-Equí tien una carta dirixida al xefe de destacamentu en Bellobello. Mañana mesmo tien de dir a entregala.
-Home, a lo meyor ye pasáu. Hai dalgunos encargos que tengo de facer.
-Lo primero ye lo primero. Cuando te de nueves equí yá fairá los enredos.
Nun dexó que dixere más. Coló pa dientro, dexando que s’oyere la puerta. Ánxel chascó los dientes y dirixó los sos pasos pal chigre. Yá dormiría nel tren.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Aquí entamamos a escribite otra dedicatoria, hay que xurar que to la comida que tu dixiste ta per buena, eso sin duda.
PD: tus reclamaciones otra vez han dado frutos!! soi la fía de la que nun pue comprender l´asturianu la que xugaba contigu a les cartes