28 sept 2009

EL DOLOR LOS SANTONOS


El ronroniar de les vieyes na ilesia dexaba atapaes les miraes de los filisteos, nun-yos daba tiempu a cuntar a los demás la so vida enllena de misiones importantes, obligábalos a desplicales na salida. Anque güei había filisteos de grandes vuelos que diben ser pasiaos baxo palio, cola humildá de los sos apellíos de renome, nun permitiendo a los de costume afilvanar les sos miseries delantre los otros pol aquello de llograr que-yos dixeren lo de probes. El gobiernu colare de la provincia minera a tou trapu, dexando’l so mandu a la oposición. Éstos queríen amosar al pueblu los nuevos aires cola bendición de la ilesia y el paséu col trapón enriba d’ellos. La verdá ye que’l pueblu nun lu vía dende que subiere al poder el gobiernu tovía nun derrocáu. Toos escomencipiaben nesta provincia, onde la xente tanto se volquiaba n’esvocexar al entrante como al saliente. Siempres gobernando lo meyor pa la economía sumerxío y pa les rentes familiares altes. Dando calidá a la corrupción y a la prevaricación. Xestionando pal pueblu pero ensin el pueblu.
Cuando taben a metanes del paséu, llegó Ánxel col so mandáu de la capital. El secretariu del secretariu del direutor de rellaciones pa la guerra entrugó-y si nun taba cansu. Él, axorizáu pola tema, díxo-y que trayía un mensaxe urxente que nun tenía aspera. El secretariu del secretariu del direutor de rellaciones pa la guerra alvirtió-y que s’alcontraben nun momentu perimportante pal so futuru y, por mui importante que fuere’l recáu, ésti podía tratase na cena. Ánxel reculó. El secretariu del secretariu del direutor de rellaciones pa la guerra tornó cola cabeza bien alta pa la procesión.
Ánxel empobinó pal chigre de los pás de Xuacu con una sede non precisamente de vinu misa. De la que llegó, cuntó-yos a toos la capacidá que tenía la oposición pa gobernar. Toos deseyaben ser secretarios de los secretarios de dalgún altu cargu pa nun trabayar na vida, hasta qu’Ánxel díxo-yos que yera meyor ser el xerifonte. El pa de Xuacu averóse a él con una botella sidra y ganes de charrar.
-¿Qué tal, rapazu? ¿Viste al mio fíu?
-Sí, don Milio. Unvió-y una carta.
-¿Cómo ta ellí?
-Nun sé que dici-y, don Milio. Tamos toos arrodiaos de castrones, yá se sabe que nos praos hai munches besties.

No hay comentarios: