18 sept 2009

LA GUERRA YERA UNA FIESTA


Toi pal arrastre. Siéntome la cabeza un pocoñín lloñe del cuerpu. ¿Ónde toi? Coño, esto aseméyase a un bar. Home, más qu’un bar tendría de dicir chigre. Home, vacióse’l vasu. ¿Ónde ta la barra? Ui, si la botella ta equí. Qué bien ta ún enfiláu. Depués que montaren el cristu y quixeren meteme nel mediu. ¿Quixeren? Yo diría que me metieron. Nun ta. L’home que tanto deseyen ver nun ta. De xuru que coló. Anda’l vasu. Con esta tarrancha fuxe pa cualquier llau. Home, tarranches llevo unes cuantes. Val más tar p’allá que cuerdu y muertu fame. Pal tiempu que me queda muertu fame. Valíame más canciar. Canciar un canciu. Si cancio madrigales, ai mio mamina. Polo menos escaezo tolos muertos que vi estos díes. Un cientu. Como dicía mio güela, un cientu en vientu. O yera de cientu en vientu. Nun sé. A min qué más me da. Un el vasu, qu’esbaria pal cazu. La boca, nin, la boca. Boca d’infiernu ye lo que tengo yo. Mira qu’unviame a la gueta d’un home que coló hai yá uno díes. Cuiden que soi fatu. Si lo pienses, un migayín soilo.
-Vas pañalu desiguida.
-Si nun lo conozo.
-Ta tol día arrodiáu de xente bien vistío. Nun hai otru.
Home, la xente bien vistío coló. Ye lo que tenía de facer yo. Colar como ellos. Tanto la xente la oposición como del gobiernu. Nun ye raro. Siempres apaecen o na zona mineru o na de branu. Como tu. Cola copa na mano. A ti llámente enfiláu, a ellos allegres. Si nun me tracamundio muncho, esi diba ser el xefe la oposición. Pa que quedríen que lu atopara. A lo meyor pa da-y la fueya’l convite del ñetu del presidente. Porque nun tán a matar a nengún. Namái cuerren peligru los civiles. Los de Cordobello de tola vida. Como yo. Di tu qu’a min diéronme un pase pa dir a la hora que me pete. Y un brazalete. Un brazalete marrón. Los negros son de la oposición. Anda que nun tien pates la botella. Agora dio-y por camudar de mesa. Ven p’acá neña, que voi date un chuchu. Tanto llíquido ye malo. Apúrreme un migayín moza, que toi secu. Secu voi quedar si sigo periquí. Home, yá sé. Esti ye’l chigre onde facía fumu. Fumu ye lo que va facer esta nueche en cuantes fine’l güisqui. Si nun caigo enantes. Cuasi de xuru. Colo que toi bebiendo. Entós, mañana tengo de dar un informe. Sí señor, un informe deforme. Deforme porque nun ta’l del informe. Nin a quien-ylo hai que dar. Colaron. Maten namái a la xente que nun lleva brazalete. Si lu lleves, da lo mesmo que seya negro que marrón. A lo que se ve, hai que gastar les bales. Dalgún primu de dalgún xerifonte tien de gastales pa forrase. Paezme qu’esti va ser l’últimu tragu. Sí. Sí señor. Anda que nun…

No hay comentarios: