22 ene 2013

PERDONÁI, LLEGO SERO


Nun hai dulda que toos lleguemos tarde dalguna vez. ¿Razones? Son abondes. Pero agora nun vamos falar d’elles sinón de les otres. Cada rapaz tien de xustificase con escuses que namái seya a pasar pela so cabeza: atopase con un melandru buscando una tienda de gaspies cuadraes, baxar una nave espacial con to madre pa traete la xinta, dolete la cabeza depués d’oyer el pasu de 247 elefantes pela entrada’l colexu, atopate con una manifestación de xabariles pidiendo esllava pola Seguridá Social,…

Nesti casu vamos dir na busca de los siguientes oxetivos:

-Deprender el pallabreru d’un centru interés nel que vamos sofitar les nueses disculpes: animales, familiares,…

-Da-y una repasada a los verbos del pasáu.

-Disculpase y dar escuses.

-Desarrollar la imaxinación.

De mano ta’l que caún atope la so escusa perfeuta. Entamamos por poner nel enceráu toles pallabres que sepan al rodiu del centru interés (imaxinemos que ye los animales): gatu, perru, raitán… Tres d’ello, tienes d’axuntar a la llista’l nome d’otros animales que nun sepan: melandru, tolina, foina,… Pa deprender los nomes podemos xugar a “De L’Habana llegó un barcu cargáu de…”, “Aldovínalu”, y milenta xuegos que faen que repitan ensin cesar los nomes de los animales. Tres d’ello, escueyen ún y pónenlu nunes circunstancies rares pa esi animal. Por exemplu: una tolina que va llavar la ropa a los cantiles d’agua con gas, la raposa que pon una tienda de plumes pa pites, el gatu que va facer l’esame de socorrista na playa de L’Alpargata Afuracada,… Esa va ser la escusa que tienen d’esplicar.

Agora dáse-yos un tiempu pa escribir tola historia. Convién que pases pelos sitios a xixilar cómo lo tan a facer. Ensayen de 5 a 10 minutinos el testu y salen a cuntalu. Nun taría de tou mal que los grabares pa que depués se vieren o oyeren. Tamién taría bien que vieren los resultaos d’otres clases o otros años… Hasta sedría d’interés que s’entamare un intercambiu d’estos materiales con otros colexos.

Yá queda’l ponelu nun foliu per escritu y con dibuxu-os incluyíu-os. Prepárase un mural ya colócase nos pasiellos. Ye bono que se sepa que nesi centru dase asturianu y que les clases son abondo amenes. Allóñate de lo aburríu. El to enfotu tien de tar en poner en práutica la Llingua Asturiana d’una mena que los rapazos l’amen y nun vaigan aburrise. Si abuses de la gramática, nun te van deprender nada y van fuxir de les tos clases.

Y con esto, alón. Hasta la que vien.

 
.

No hay comentarios: