8 jun 2010

XUEGOS PA DEPRENDER PALLABRERU


De mano, trabayamos el pallabreru que los rapazos conocen, poro que ponémoslos en grupos y tienen d’escribir nuna fueya cuantes pallabres seyan a alcordase d’elles, nun tiempu de dos minutos. N’acabando, cada grupu pása-y la fueya al de la drecha, que llee lo que punxeren l’otru grupu y añáde-y aquelles que sepian ellos. Síguese dando vueltes polos grupos hasta que la fueya fine nel de partida. El profesor mánda-y a un grupu que las llea y él escribe na pizarra aquelles que ten correutes. Faelo neto n’otros grupos y presénta-yos aquelles pallabres que deseya que deprendan y ellos nun conozan.


Seleiciona aquelles pallabres que xulgue más afayaíces y tienen de facer cartes en cada grupu. Fáese un par por cada pallabra, escribiendo la mesma y debuxándola.

Xuegos:

EL MATRIMONIU VOCAL

Les cartes repártense ente los xugadores y cásense les que seyan iguales. Tres d’ello, entamando pol que menos-y queden, entama a roba-y al de la drecha. Si casa, garra les dos pa si y pronuncia la pallabra, sinón, pon la carta al par de les otres. Tien d’asitiar les cartes pa que-y robe’l de la drecha, y asina hasta qu’ún les case toes y gane.

EL XUEGU LA MAXA

Asítiense toles cartes pámpana abaxo y en fileres. Un rapaz, a suertes, tien de tien de coyer dos cartes. Si tán empareyaes, quédase con elles depués de pronunciar la pallabra y dicir MAXA. Si nun tán, pónense otra vuelta pámpana abaxo y nel mesmu llugar. Fínase cuando queden toles cartes empareyaes y gana’l que más tenga.

No hay comentarios: