6 oct 2009

SERIES DULDES


Ánxel aportó a Bellobello y empobinó pal llau de la ciudá gobernada pola oposición. Nel so cuartel xeneral acoyéronlu con un gran respiru, deseyosos de que-yos solucionare l’engorriu en que taben metíos. En apurriéndo-yos el so mensaxe, coló pa la cocina con una fame resacosa. Fizo llamar a Xuacu pa da-y les nueves de los sos pás y falar con él de dalgunos fechos de los que se decató. Xuacu llegó nun respiru.
-¡Ánxel! Nun t’asperaba tan ceo.
-Nun sé onde tamos metíos, Xuacu. Toi fartucu d’una guerra que namái ye pa la xente de la cai.
-Calla y ascucha. Menuda la que ta armada. Acordies a ellos, dalgún espía-yos cuntare onde s’alcontraba’l presidente’l gobiernu. Ellos prendiéronlu nuna güerta coleutiva na que figuraba como un trabayador más. Mentanto y non, ficiéronse col pueblu nel que descansaba’l presidente les fines de selmana. Ficiéronse con semeyes d’él onde apaez con xente abondo y truxéronles a la ciudá nun periquete. Casen col home deteníu.
-Nun veo entós que la ten armando.
-Son semeyes toes d’agora. Nun hai denguna de mozu nin de neñu. ¡Ah! Y en toes apaez col mesmu traxe y nel mesmu llugar.
-A lo meyor tán feches xuntes hai poco.
-¿El retratu tamién?
-¿Qué retratu?
-Nel palaciu había un retratu de la toma de poder hai venti años. Ye dafechu igual a agora, paez que nun pasare’l tiempu por él.
-Eso sí que ye raro.
-Amás, el deteníu diz que ye un llabrador que trabayaba na güerta coleutiva y que mataren a los sos collacios y a la so muyer y fíos.
-Home, ellos tán obligaos a mentir.
-Tamién ta un home que viniere al nuesu chigre los díes que se montare too esto, el llocu que se peleare colos sos collacios policíes. Asegura qu’esi home nun ye’l presidente.
-Lo meyor ye dexalo correr. Si ye’l presidente de verdá, la guerra ta finada. Alcuérdate qu’una mena de ganala ye pridando a dalgún de los sos cabezaleros.
-Y si nun ye, qué tamos a facer con esi probe llabrador, vamos portanos como unos mandamases con un probe de Cordobello. Tu nun lu oyisti falar, fala vieyo, nun lo fai como los finos que manden. Eso nun se pue imitar. Sal de dientro.
-Nun sé que dicite. Voi chucame un migayín y depués yá falamos.
-Ta bien, dexámoslo pa depués.

No hay comentarios: