20 sept 2012

RONTÓI: CUESTIÓN D’ALTURA


 
 
El conceyu más cerca’l cielu de tola *isllalla tien por nome Rontói, el llugar colos picos más pindios y cola cima de mayor altitú de Cordobello, 7.482 metros, y que respuende al topónimu de Vaxilón. Los isllalleños visitaben el llugar a cada poco, teníenlu como un iconu de conexón col cielu y cuidaben que non a muncho tardar ellí llegaríen xente d’otros llugares de la galaxa o más lloñe, por eso siempres había dalguíen na so rodiada asperando.

Col tiempu llegaron los *foriatos, pueblu de fuera la isllalla que pa murnia los *llariegos nun llegaben del cielu sinón de nenyures, de fuera la realidá, d’un llugar que naide nun conocía nin albidraba, dalgo asina como apaecieron por arte de maxa, la maxa que truxeron coles sos armes de matar cuerpos y almes, col so imperiu de la inorancia más simplaya, col so apodrecer de la dignidá más indigna, cola so relixón tan aforfugante y babaya…

Desiguida torgaron la entrada de llariegos a Vaxilón y a los picos más cercanos. Construyeron una murralla descomanada con una entrada única y ficieron l’altar d’oración al *Alma Eterna. Siguieron dafechu los mandaos de toa relixón que se precie: facer suyos tolos llugares de cultu del enemigu, anque ésti fuere’l ser más inocente la natura. Entamaron mitos qu’arrodiaben de verdá les sos mentires, mitos nos que se cuntaben que los foriatos yeren llamaos pol Alma Eterna dende’l cielu de Vaxilón, que viaxaren pel camín de la escuridá a la isllalla pa ser a rezá-y nel llugar señaláu pola so Sagrada Figura, qu’una palomba s’averare al llugar acompañada por un Alma Maestra pa que’esta-y ficiere un altar a la so Gran Persona, y asina taríemos con milenta xixilastraes más que falaben de la mesma cosa.

Cada orden relixosa escoyó onde llevantar la so basílica y el so conventu, tando más apegaes a la carretera xeneral, p’hacia les cercaníes del altar, aquelles con mayor dotación económica y nos pericuetos más alloñaos les más probetayes. Enllenaron de monxes, monxos y cures los sos llugares santos y les Almes Maestres dexábense convidar por una orden y otra hasta cansar, santificando la so vixilia d’estasis de los sentíos y los corazones.

 

El llugar necesitaba una seña d’identidá que lu punxere penriba de cualquier ranking relixosu. Naide nun lu pronunciaba pero toos taben pensando en dalgo asina como’l Llibru de la Verdá de Plistói, del que nenguna persona duldaba del so poder milagrosu y al que-y teníen una adoración absoluta. Falóse d’un concursu d’idees qu’arrexuntare a los celebros más valoratibles de tola foriatada, pero la recoyida de fondos nun dio pa tantu. Escoyóse ente aquellos artistes más granibles pa dar con ún que llevare p’alantre una xenialidá cola qu’ablucar a tol mundiu, pero naide nun quería trabayar en dalgo que diba ser secretu y nun brillaría nos so currículums. Obligóse a cada orden a buscar ente la so xente a aquellos con más orixinalidá, pero toles ordenes mandaron al mesmu tipu de prauticante d’anovación vieyo. Nun-yos quedaba más onde buscar y decidieron correr una folixa, como siempres. De sópitu, dalguién dixo:

-¡Necesito una virxen!

Toos arreguilaron los güeyos, abrieron les boques y llanzáronse a abrazar al noviciu que tuviere tan inesperada idea. La solución amosó que los milagros esistíen, nun faciendo falta da-y tantes vueltes a les coses y dexándose llevar por una lluxuria nel so términu xustu.

Nun tardaron n’alcordar que les vírxenes entregaríense a l’Alma Eterna nel monte Vaxilón y depués taríen cerca d’un añu hasta ser tomaes pola so Eminencia Altísima que dirixía’l mundiu los xustos cola so sapiencia tan reconocida. La so graciosa persona tomaría’l cuerpu de dalgún prior de les órdenes presentes nos montes de la rodiada pa representalu y ser a finar cola virxinidá del santu cuerpu de les moces escoyíes, nun aparando tan santa ufrienda hasta llograr descendencia. Los neños y les sos mas, yá non vírxenes, viviríen una vida de perfeición en conventos esperdigaos pela xeografía de Cordobello ya illuminaríalos l’espíritu de santidá.

 

Los años fueron pasando y los priores fueron faciendo’l so sacrificiu, hasta cuando les moces yeren d’una fermosura alloriante y un dulzor espampanante. Los donativos pa eses xanines y los sos fíos enllenaben cofres y cofres del santuario yá que na vida exemplar que diben vivir nun facía falta’l dineru nin otres coses valoratibles d’esti mundiu, al nun ser el contentar nesta esistencia de dolor a los servidores de l’alta fe.

Col tiempu, les families más fervoroses rezaben día y nueche pa qu’escoyeren a les sos fíes como vírxenes del Alma Eterna y les neñes suañaben con ello como si d’un príncipe azul se tratare. Un bon día, la fía fea del Presidente de la isllalla emperróse en ser escoyida como aspirante al títulu, col consiguiente malestar de les *Grandes Families que nun participaben en tan mundanes cuestiones, pero so probe pá nun fue a quitá-ylo de la cabeza y nun tuvo más aquello que sobornar a los sufridos padres priores col infiernu en vida si nun escoyíen al so enxendru. La neña llegó al so agospiamientu en Vaxilón el día que se facía un conseyu de priores d’urxencia. Alcordaron nun facer muyer a esi horror de la especie humana y torná-yla a so pá como la refugada del Alma Eterna.

 

Sola, nuna solitú amarguxa, sola día y nueche, ensin que naide se dirixere a ella anque fuere con un mal xestu, la neña entamó a refugar del so deséu. Tres meses tardó en ver persona, que fuxó a tou meter en cuantes se decató de la so ansia corporal. Otros tres meses más hasta velu a él, el gorrumbu del santuariu, que yera l’unicu que s’atrevía a lleva-y la comida.

-Vas teneme asina por muncho tiempu, Alma Eterna. Nun vas faceme tuya.

Copularon como llocos, xornada a xornada, hasta quedar cansos. Él volvía a les cocines pa ser asonsañáu polos otros. Ella a suañar cola suerte que tenía, fuere puesta a preba pol Alma Eterna que se presentó como un llastimeru gorrumbu indignu d’ella. Los dos entregaos dafechu al llabor. Los dos estelaos pola suerte. Los dos amiseriaos polos que los arrodiaben

Depués de tiempu, tuvieron un neñu col abluque de tola curada. Cuidaben que yera frutu del Alma Eterna que los castigaba pol viciu y la lluxuria. Mandaron al neñu y la ma al conventu más cercanu a la casa paterna y ordenáron-y al gorrumbu desinfectar toles estancies onde la virxen fea tuviere. Finaron cola historia de les vírxenes declarando que l’Alma Eterna tenía alcontrao al fíu deseyáu y dende entós dedicaríase a contemplar la vida de la criatura.

 

Los homes y muyeres del Alma Eterna siguieron copulando ensin frenu. El gorrumbu nun torno tomar cuerpu, anque namai fuere d’un allacrán. La virxen vivió na fe de ser una escoyida. Al neñu creció-y deseguida una gorrumba qu’a los padres priores-yos fizo cavilgar. Los creyentes pensaron que tolos gorrumbos taben beatificaos pola Gran Persona. Les Grandes Families siguieron viviendo d’espaldes al pueblu, tan fatu y contentu que nun se decataba de la gran engañifa a la que yera sometíu, y mangoniaben  tolo que yeren a ello a los homes y muyeres de l’Alma Eterna, más difíciles de torear. Vamos que vivíen meyor que cures los mui aristócrates.

 

*Cordobello ye una isllalla, un piazu tarrén cola mar nel centru d’él y nel so esterior unos picos pergrandes que finen nuna borrina qu’enxamás fo trespasada por dengún home la isllalla. Ver mapa de la isllalla espublizáu na primer entrega de Coses de Cordobello.

*Foriatos: invasores de fuera la isllalla.

*Llariegos.- Autoctonos de Cordobello, la isllalla onde se desarrollen los nuesos cuentos.

*Alma Eterna.- dios al qu’adoraben los foriatos y cuyo llibro sagráu ye’l Llibru de la Verdá que s’atopaba nel santuariu de Plistói.

*Grandes Families.- Los qu’entamaron el camín que los truxo a Cordobello. Yeren yá grandes na relixón del Alma Eterna, escoyíos pol Alma pa dirixir al so rebañu de creyentes enantes d’atopar la isllalla, pero depués amosaron un gran serviciu al Alma Eterna pagáu cola aristocracia de por vida.

 
.

No hay comentarios: