El conceyu más cerca’l cielu de tola *isllalla tien por nome
Rontói, el llugar colos picos más pindios y cola cima de mayor altitú de
Cordobello, 7.482 metros, y que respuende al topónimu de Vaxilón. Los isllalleños
visitaben el llugar a cada poco, teníenlu como un iconu de conexón col cielu y
cuidaben que non a muncho tardar ellí llegaríen xente d’otros llugares de la
galaxa o más lloñe, por eso siempres había dalguíen na so rodiada asperando.
Col tiempu llegaron los *foriatos, pueblu de fuera la
isllalla que pa murnia los *llariegos nun llegaben del cielu sinón de nenyures,
de fuera la realidá, d’un llugar que naide nun conocía nin albidraba, dalgo
asina como apaecieron por arte de maxa, la maxa que truxeron coles sos armes de
matar cuerpos y almes, col so imperiu de la inorancia más simplaya, col so
apodrecer de la dignidá más indigna, cola so relixón tan aforfugante y babaya…
Desiguida torgaron la entrada de llariegos a Vaxilón y a los
picos más cercanos. Construyeron una murralla descomanada con una entrada única
y ficieron l’altar d’oración al *Alma Eterna. Siguieron dafechu los mandaos de
toa relixón que se precie: facer suyos tolos llugares de cultu del enemigu,
anque ésti fuere’l ser más inocente la natura. Entamaron mitos qu’arrodiaben de
verdá les sos mentires, mitos nos que se cuntaben que los foriatos yeren
llamaos pol Alma Eterna dende’l cielu de Vaxilón, que viaxaren pel camín de la
escuridá a la isllalla pa ser a rezá-y nel llugar señaláu pola so Sagrada Figura,
qu’una palomba s’averare al llugar acompañada por un Alma Maestra pa que’esta-y
ficiere un altar a la so Gran Persona, y asina taríemos con milenta xixilastraes
más que falaben de la mesma cosa.
Cada orden relixosa escoyó onde llevantar la so basílica y el
so conventu, tando más apegaes a la carretera xeneral, p’hacia les cercaníes
del altar, aquelles con mayor dotación económica y nos pericuetos más alloñaos
les más probetayes. Enllenaron de monxes, monxos y cures los sos llugares
santos y les Almes Maestres dexábense convidar por una orden y otra hasta
cansar, santificando la so vixilia d’estasis de los sentíos y los corazones.
El llugar necesitaba una seña d’identidá que lu punxere
penriba de cualquier ranking relixosu. Naide nun lu pronunciaba pero toos taben
pensando en dalgo asina como’l Llibru de la Verdá de Plistói, del que nenguna
persona duldaba del so poder milagrosu y al que-y teníen una adoración absoluta.
Falóse d’un concursu d’idees qu’arrexuntare a los celebros más valoratibles de tola
foriatada, pero la recoyida de fondos nun dio pa tantu. Escoyóse ente aquellos artistes
más granibles pa dar con ún que llevare p’alantre una xenialidá cola qu’ablucar
a tol mundiu, pero naide nun quería trabayar en dalgo que diba ser secretu y
nun brillaría nos so currículums. Obligóse a cada orden a buscar ente la so xente
a aquellos con más orixinalidá, pero toles ordenes mandaron al mesmu tipu de
prauticante d’anovación vieyo. Nun-yos quedaba más onde buscar y decidieron
correr una folixa, como siempres. De sópitu, dalguién dixo:
-¡Necesito una virxen!
Toos arreguilaron los güeyos, abrieron les boques y
llanzáronse a abrazar al noviciu que tuviere tan inesperada idea. La solución
amosó que los milagros esistíen, nun faciendo falta da-y tantes vueltes a les
coses y dexándose llevar por una lluxuria nel so términu xustu.
Nun tardaron n’alcordar que les vírxenes entregaríense a
l’Alma Eterna nel monte Vaxilón y depués taríen cerca d’un añu hasta ser tomaes
pola so Eminencia Altísima que dirixía’l mundiu los xustos cola so sapiencia
tan reconocida. La so graciosa persona tomaría’l cuerpu de dalgún prior de les
órdenes presentes nos montes de la rodiada pa representalu y ser a finar cola
virxinidá del santu cuerpu de les moces escoyíes, nun aparando tan santa
ufrienda hasta llograr descendencia. Los neños y les sos mas, yá non vírxenes,
viviríen una vida de perfeición en conventos esperdigaos pela xeografía de
Cordobello ya illuminaríalos l’espíritu de santidá.
Los años fueron pasando y los priores fueron faciendo’l so
sacrificiu, hasta cuando les moces yeren d’una fermosura alloriante y un dulzor
espampanante. Los donativos pa eses xanines y los sos fíos enllenaben cofres y
cofres del santuario yá que na vida exemplar que diben vivir nun facía falta’l
dineru nin otres coses valoratibles d’esti mundiu, al nun ser el contentar
nesta esistencia de dolor a los servidores de l’alta fe.
Col tiempu, les families más fervoroses rezaben día y nueche
pa qu’escoyeren a les sos fíes como vírxenes del Alma Eterna y les neñes
suañaben con ello como si d’un príncipe azul se tratare. Un bon día, la fía fea
del Presidente de la isllalla emperróse en ser escoyida como aspirante al
títulu, col consiguiente malestar de les *Grandes Families que nun participaben
en tan mundanes cuestiones, pero so probe pá nun fue a quitá-ylo de la cabeza y
nun tuvo más aquello que sobornar a los sufridos padres priores col infiernu en
vida si nun escoyíen al so enxendru. La neña llegó al so agospiamientu en
Vaxilón el día que se facía un conseyu de priores d’urxencia. Alcordaron nun
facer muyer a esi horror de la especie humana y torná-yla a so pá como la
refugada del Alma Eterna.
Sola, nuna solitú amarguxa, sola día y nueche, ensin que
naide se dirixere a ella anque fuere con un mal xestu, la neña entamó a refugar
del so deséu. Tres meses tardó en ver persona, que fuxó a tou meter en cuantes
se decató de la so ansia corporal. Otros tres meses más hasta velu a él, el
gorrumbu del santuariu, que yera l’unicu que s’atrevía a lleva-y la comida.
-Vas teneme asina por muncho tiempu, Alma Eterna. Nun vas
faceme tuya.
Copularon como llocos, xornada a xornada, hasta quedar
cansos. Él volvía a les cocines pa ser asonsañáu polos otros. Ella a suañar
cola suerte que tenía, fuere puesta a preba pol Alma Eterna que se presentó
como un llastimeru gorrumbu indignu d’ella. Los dos entregaos dafechu al llabor.
Los dos estelaos pola suerte. Los dos amiseriaos polos que los arrodiaben
Depués de tiempu, tuvieron un neñu col abluque de tola
curada. Cuidaben que yera frutu del Alma Eterna que los castigaba pol viciu y
la lluxuria. Mandaron al neñu y la ma al conventu más cercanu a la casa paterna
y ordenáron-y al gorrumbu desinfectar toles estancies onde la virxen fea tuviere.
Finaron cola historia de les vírxenes declarando que l’Alma Eterna tenía
alcontrao al fíu deseyáu y dende entós dedicaríase a contemplar la vida de la
criatura.
Los homes y muyeres del Alma Eterna siguieron copulando
ensin frenu. El gorrumbu nun torno tomar cuerpu, anque namai fuere d’un
allacrán. La virxen vivió na fe de ser una escoyida. Al neñu creció-y deseguida
una gorrumba qu’a los padres priores-yos fizo cavilgar. Los creyentes pensaron
que tolos gorrumbos taben beatificaos pola Gran Persona. Les Grandes Families siguieron
viviendo d’espaldes al pueblu, tan fatu y contentu que nun se decataba de la
gran engañifa a la que yera sometíu, y mangoniaben tolo que yeren a ello a los homes y muyeres
de l’Alma Eterna, más difíciles de torear. Vamos que vivíen meyor que cures los
mui aristócrates.
*Cordobello ye una isllalla, un piazu tarrén cola mar nel
centru d’él y nel so esterior unos picos pergrandes que finen nuna borrina
qu’enxamás fo trespasada por dengún home la isllalla. Ver mapa de la isllalla
espublizáu na primer entrega de Coses de Cordobello.
*Foriatos: invasores de fuera la isllalla.
*Llariegos.- Autoctonos de Cordobello, la isllalla onde se
desarrollen los nuesos cuentos.
*Alma Eterna.- dios al qu’adoraben los foriatos y cuyo
llibro sagráu ye’l Llibru de la Verdá que s’atopaba nel santuariu de Plistói.
*Grandes Families.- Los qu’entamaron el camín que los truxo
a Cordobello. Yeren yá grandes na relixón del Alma Eterna, escoyíos pol Alma pa
dirixir al so rebañu de creyentes enantes d’atopar la isllalla, pero depués amosaron
un gran serviciu al Alma Eterna pagáu cola aristocracia de por vida.
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