Vamos facer discutinios por grupos nos que vamos trabayar:
-Axetivos pa persones que vamos da-yos a los animales.
-Emplegu de porque,
asina que, d’esta miente,…
-Cuidar que…, tener de…., …
-Desplicar y xustificar les tos eleiciones: Cuido que …… y ……. tendríen de vivir xuntos
porque….. / …… ye ……., asina que tendría de vivir con…. / …… nun ye mui …..,
d’esta miente cuido que tendría de vivir con…. / ….
De mano hai qu’atrayelos pa esa idea tan espardida ente los
neños de que los animales tienen carauterístiques humanes. Malpenes entamemos,
vamos ver como s’empixen y nun aparen de
cuntar casos. El mundiu de los cuentos va ufiertanos abondes posibilidaes:
llobos, gochos, xaronques,…. Nun taría del tou mal qu’empecipiemos cuntándo-yos
dalguna fábula que los ponga bien.
Depués vamos facer un llistáu na pizarra nel que llantaremos
una riestra de nomes d’animales a los qu’axuntaremos axetivos que describan
como nos paecen a los homes. Esti llistáu tienen de copialu na so llibreta y
bien pudiere emprimar:
Perru: candial, lleal,…
Tolina: llista, xuguetona,…
Curuxa: sabia, intelixente,…
…. a la que pudiere siguir una carrapotada de nomes y
axetivos que-yos van facilitar la xera que vien darréu. En grupinos de 3 o 4
van iguar una riestra de frases nes qu’arrexunten a dos tipos d’animales que sedría
ideái que vivieren xuntos: Cuido que la
curuxa y la oveya tendríen de vivir xuntes porque la curuxa ye intelixente y la
oveya simplaya. La curuxa podría aidar a la oveya nes coses que tendría de
facer. Amás del llistáu, la pizarra tendría de recoyer les frases tipu que
tendríen d’emplegar talamente como se recueye más p’arriba. Tócate a ti escoyer
si les pones toes al mesmu tiempu o vas llantándoles d'una nuna y ellos vaigan usándoles
acordies les pongas; l’exerciciu sedrá más llibre o más dirixíu escueyas una
forma o otra de facelu.
Pa finar, ponse una puesta en común ente los grupos onde
caún desplique y xustifique les sos eleiciones. Equí ye onde tienes de poner na
pizarra les frases de los rapazos bien puestes y ellos tienen de correxíles en
casu de que tengan dalgún fallu. Escueye ente que los demás copien o non les
frases de los otros.
Nun taría mal que cada grupu ficiere un mural coles sos
frases y s’espusiere nos pasiellos.
Y esta fo l’actividá, espérote na próxima. Alón.
.
No hay comentarios:
Publicar un comentario