17 sept 2012

¡QUÉ ANIMAL SOI!


Vamos facer discutinios por grupos nos que vamos trabayar:

-Axetivos pa persones que vamos da-yos a los animales.
-Emplegu de porque, asina que, d’esta miente,…

-Cuidar que…, tener de…., …
-Desplicar y xustificar les tos eleiciones: Cuido que …… y ……. tendríen de vivir xuntos porque….. / …… ye ……., asina que tendría de vivir con…. / …… nun ye mui ….., d’esta miente cuido que tendría de vivir con…. / ….

 
De mano hai qu’atrayelos pa esa idea tan espardida ente los neños de que los animales tienen carauterístiques humanes. Malpenes entamemos, vamos ver como s’empixen y nun  aparen de cuntar casos. El mundiu de los cuentos va ufiertanos abondes posibilidaes: llobos, gochos, xaronques,…. Nun taría del tou mal qu’empecipiemos cuntándo-yos dalguna fábula que los ponga bien.
Depués vamos facer un llistáu na pizarra nel que llantaremos una riestra de nomes d’animales a los qu’axuntaremos axetivos que describan como nos paecen a los homes. Esti llistáu tienen de copialu na so llibreta y bien pudiere emprimar:

Perru: candial, lleal,…
Tolina: llista, xuguetona,…

Curuxa: sabia, intelixente,…

…. a la que pudiere siguir una carrapotada de nomes y axetivos que-yos van facilitar la xera que vien darréu. En grupinos de 3 o 4 van iguar una riestra de frases nes qu’arrexunten a dos tipos d’animales que sedría ideái que vivieren xuntos: Cuido que la curuxa y la oveya tendríen de vivir xuntes porque la curuxa ye intelixente y la oveya simplaya. La curuxa podría aidar a la oveya nes coses que tendría de facer. Amás del llistáu, la pizarra tendría de recoyer les frases tipu que tendríen d’emplegar talamente como se recueye más p’arriba. Tócate a ti escoyer si les pones toes al mesmu tiempu o vas llantándoles d'una nuna y ellos vaigan usándoles acordies les pongas; l’exerciciu sedrá más llibre o más dirixíu escueyas una forma o otra de facelu.
Pa finar, ponse una puesta en común ente los grupos onde caún desplique y xustifique les sos eleiciones. Equí ye onde tienes de poner na pizarra les frases de los rapazos bien puestes y ellos tienen de correxíles en casu de que tengan dalgún fallu. Escueye ente que los demás copien o non les frases de los otros.

Nun taría mal que cada grupu ficiere un mural coles sos frases y s’espusiere nos pasiellos.

Y esta fo l’actividá, espérote na próxima. Alón.



.

No hay comentarios: