18 jun 2012

LES MASCOTES DE DANA


Los conceyos de Cordobello estrémense nos vezos, caún guarda los suyos con ciñu y tenrura, nun faciendo de menos a los otros pero puxando más polos llariegos. Un exemplu tenémoslu nel conceyu de Dana onde, ente otres munches coses, tienen a les vaques como mascotes. Cada casa tien namái qu’una vaca a la que mimen y afalaguen neto a perros y gatos, nun dexando que s’avere a ella otres rumiantes de caseríes cercanos y refugando’l tratu con otres families que tengan al so llau los caldares familiares.

Cola llegada de los foriatos, viose la tradición como dalgo montuna y que podía atrayer a xente d’otros conceyos con ganes de riíse. Entamaron un concursu de vaques que diba ser renomáu en cada requexu de la isllalla y al qu’asperaben que se presentaren toles rumiantes del conceyu, el premiu merecíalu. Na oficina d’organización vieron acongoxaos que dengún llariegu presentaba la so vaca. El Conseyeru de Dana, dictador como tolos foriatos, mandó espropiar a toles mascotes y llevales pa unes cuadres al llau del prau de la fiesta. Los drames montaos polos llariegos fueron a esgaya desaxeraos pa los foriatos, que nun tuvieron otra qu’imponer la so llei poles males: prindar a tolos llariegos y metelos nos cuartonos.

El concursu viose siguío por foriatos de tola isllalla y tresmitío pol únicu canal televisivu qu’informaba de la verdá: Tele Foriatu. Dengún isllalleñu autóctonu de los conceyos vecinos s’averó a Dana lo qu’enfocicó al Conseyeru pero nun fue a enraxonalu y finar cola so felicidá. Fueron a correnderes a poles vaques a les cuadres y asina entamar el concursu. Atoparon qu’en cada cuadra namái que quedaba viva una rumiante, siendo lo otro una carrapotada güesos espardíos per tola corte. Dengún yera a desplicase que sucediere y a dengún se-y ocurrió entrugar a los llariegos del conceyu que taben apresaos cerca’l prau de la fiesta. El concursu llevóse p’alantre coles vaques que quedaben, amosando gran normalidá y pasando toles prebes iguaes pa la ocasión. L’ésitu fo descomanáu, enxamás la xente se carcaxeare tanto, y el xuráu xuntóse al final del eventu pa decidir la ganadora. Cuando diben entregar los premios namái que quedaba una vaca, les otres desapaecieren como toles anteriores. Dende entós nun se fala de les mascotes de Dana, esaniciaes por decretu del Conseyeru de Dana y lloraes polos llariegos que yeren los sos dueños. Sieglos curiando d’elles, separtándoles pa que nun se vieren con otres, y tuvieron de llegar los foriatos, tan llistos ellos, a xuntar la única raza de vaques caníbales de la historia. Pero nun hai mal que por bien nun venga, fras favorita de los foriatos, metieron a tolos llariegos de Dana nuna granxa nos picos y obligáronlos a facer les hamburgueses vexetarianes coles qu’alimentaben a les sos vaques. La so fama glayóse per tolos requexos de la isllalla y nun había familia de bon aquel que nun les mercare en supermercáu.





.

2 comentarios:

Rubén dijo...

Jeje Cordobello, un placer leerte.

Nel Morán dijo...

Hola Ruben. Equí toi nesti requexín de tranquilidá. Gracies pola to visita.