18 nov. 2010

FREDO


Pa principiar la tema falamos de Toli y los montruos. ¿Qué camentaben enantes de conocelu? ¿Teníen mieu de los monstruos? ¿Qué-yos paecen agora? ¿Conocen a dalgún más? Equí ye onde te toca falar de Fredo. Van averase a un nuevu monstruu que de xuru desendolca un papel que nun imaxines. Enantes de cuntar la historia convién ver les ilustraciones y que faigan les sos aldovinaciones. Amás, nun taría mal que se compararen les ilustraciones de Toli y Fredo. Agora ye la hora de dir lleéndo-yos pasiquín a pasu les coses d’esti monstruu. En lleéndo-yosla delles veces pues intentar meter dalgunes coses de Toli y ellos decatase d’elles.


Llectura

-Llegó’l momentu de que faigan la so llectura silenciosa.

-El xuegu que vien darréu pue facese en pareya, tríu o grupu. Caún va a la so velocidá llectora hasta que’l maestru mánda-yos parar. Agora tóca-y dicir a caún la pallabra na que diba y a los otros buscala. Continúen la llectura hasta que’l maestru los para otra vegada, y otra, y otra… En cuentes de dicir la pallabra, los neños tienen de buscala nel diccionariu y dicir la so definición, los otros tienen de descubrir qué pallabra ye (grau difícil).

-Agora vamos lleer como los árabes de la mandrecha a la manzorga. El maestru diz la pallabra TORNA y los rapazos tienen de lleer de manzorga a mandrecha. Y asina hasta que-y pete.

-Tienen de lleer cronometraos 30 segundos neto a les llectures anteriores.



Gramática

1.- Vamos escomencipiar con un xuegu de contraiciones. Escuéyese una: CON+ARTÍCULU (por exemplu). Los neños (en gran grupu o en grupu que non seya de cinco) van dicir les contraiciones de la siguiente mena:

-El primeru entama con: Col monstruu.

-El segundu: Col monstruu, cola saya.

-El terceru: Col monstruu, cola saya, colos xelaos.

-Siguen los otros hasta qu’un falle y toque entamar de nueves. Hai de remembrar que tamién se diz el neutru colo, de nun dicilo sedría fallo.

2.- 1, 2, 3 APOSTROFA OTRA VEZ. Ellos saquen una tarxeta col apóstrofu que tienen de facer (sepártase en grupos de 6 la clas y nellos concúrsase en pareyes). Tienen de dicir durante un minutu pallabres qu’apostrofen cola que diz la tarxeta. Cuando se tracamundien o repitan pallabra fínase. Cúntense les pallabres que se dixeron y gana la pareya que dixo más.



Trabayando la tema

En grupos preparen los sos armarios migratorios. Fáenlos en papel continuu y píntenlos con pintures de deos. Agora llega la parte en qu’hai qu’enllenalos de paisaxes estremaos ya inventar el llugar onde tán, describiendo’l llugar. Enantes d’escribir nel armariu tien de correxir el maestru. Cada grupu presenta a los otros l’armariu y los llugares que tán dientro d’él. Espónense na entrada, nos pasiellu,…, el casu ye que sepian los otros que se da asturianu. Nun sé si dicir que m’unviéis al blog de El Rapazu de Venus los vuesos trabayos, total nun lo facéis. Pues diben quedar mui guapos.

1 comentario:

Esteban Dublín dijo...

Estimado Adivín Serafín: tu cuento con nombre propio estará publicado el día viernes 19 en mi blog. Discúlpame de antemano si erro en algún detalle de la cultura asturiana. Espero que disfrutes tu microrrelato.