8 nov 2010

COSES DE CORDOBELLO

TALAGATE




Na isllalla de Cordobello la vida sepártase en enantes y depués de la llegada de los foriatos. Eso refléxase tamién na creación d’un conceyu en dalguna tierra perteneciente a los otros dos. De mano taben Tala y Gate (Lluna y Sol na llingua los vieyos). Teníen costa y montañes, llibertá y cultura, amor y deseyu ensin atadures.

En llegando ellos, quitáron-yos la mar a los dos conceyos y creyaron Talagate (Eclipse nel idioma los vieyos), dexándo-yos a los otros namái les montañes. Nel nuevu Conceyu vivíen sólo los foriatos, nun pudiendo los llariegos más que dir trabayar.

Col tiempu, Talagate, tresformóse nel paraísu turísticu de los foriatos. Instalóse una doble moral qu’enxamas nun esistiere. Per una parte taba la moralina de la ilesia trayida de fuera de Cordobello y per otra la folixa nocherniega cobrada tamién polos mesmos. Namái s’almitía la pareya de home y muyer, anque na nueche se prauticare de too.

Agora, cuando se finare col gobiernu de los foriatos, siguía’l conceyu de Talagate. Tamién el velenu de la ilesia, qu’anque supuestamente quitada del so poder, siguía doblegando a la xente y mintiendo como’l primer día.

Nesti panorama apaeció un home: Sidro, el creyente na alma llibre. Cada vegada qu’intentaben primir a la xente nes creyencies foriates, Sidro entamaba una fiesta de vida, enllena de fe na lliberta, la cultura y el amor. Na ilesia namái entraben les beates y los moxigatos. El Conceyu d’Obispos apautóse dies y nueches a lo llargo de 23. Nel día falaben maldaes y na nueche amorosaben acordies a los sos gustos. Nel día 24 llamaron a Galton, el guerreru más valiente nel campu de batalla y más cobarde escoyendo señor. Mandáron-y acabar cola vida de Sidro y asina lo fizo. En preba d’ello trúxo-yos la so cabeza. Los Obispos, toos gayoleros, entamaron a intimidar al pueblu. Cuando taben nello, un cartelu anunciaba la fiesta de vida y firmábalu Sidro. Los Obispos llamaron de nueves a Galton y piediéron-y que finare con aquello. Diba’l guerreru salir escontra’l pueblu cuando del so cuerpu cayó la cabeza y de toles ilesies de Cordobello salió fueu. D’entós p’aca, los obispos, cures, monxes y monxos tuvieron de trabayar pa ser quien a vivir, talamente como dixere Sidro: Ganarás el pan col sudu del to cuerpu.

No hay comentarios: