-Tira d’entrada.
-Iyán y los sos collacios.
-Cuentu de los barcos.
-Iyán y los sos collacios finando’l capítulu.
De la que lu miren, vamos dir faciendo que respuendan entrugues cencielles que-yos faiga atender a tolo que pasa. Van viéndolu nos cuatro cachos que puen repetise cuantes vegaes se xulguen necesaries, siendo tres les que se prefixen con normalidá.
TIRA D’ENTRADA
-¿Qué animales te paez que son los protagonistes?
Pulpu, amasueles, cangrexu y gaviluetes.
-¿Cómo s’entitula’l capítulu?
Qué se sienta la música.
IYÁN Y LOS SOS COLLACIOS
-¿Qué instrumentos trai la tía Aurina?
Una riestra d’oxetos que nun tienen nada que ver cola música.
-¿A quién nomen direutor de la bandina?
A Antón el cangrexu.
-¿Quién cunta la hestoria?
A Candela, la llámpara qu’alluma’l faru.
CUENTOS DE LOS BARCOS
-¿Cómo se llama’l puertu?
Chalana Feliz.
-¿Qué tipu barcu tienen de dirixir coles lluces?
Tresatlánticu.
-¿Cómo se nomen los barcos qu’apaecen nel capítulu?
Navia (tresatlánticu), Hércules, Llucía, Muselín, Migayina, Males Pulgues, Chisterona y Guerreru. (Hai ún que nun dicen el so nome)
IYÁN Y LOS SOS COLLACIOS FINANDO’L CAPÍTULU
-¿Qué oxetos usen d’instrumentos?
Peñes, vasos, cuyar, tabla llavar y pa facer la guitarra un cubu agua y una fregona.
DEPUÉS DE MIRAR EL VIDEU
Va entamase na clas d’asturianu los conciertos de dellos grupos, pa ello tien d’haber interdisciplinariedá cola de música. Nós fairemos tolo que respeuta a cartelos, entraes y los conciertos. Na otra clas tienen de preparar cancios de Xentiquina con instrumentos fechos por ellos (esi aspeutu trabayaráse en música, asina que nun figura equí).
CARTELOS
Cúntase-yos la idega de facer los conciertos y el trabayu qu’hai que facer enantes. Hai que tener los grupos formaos ente la clas d’asturianu y la de música, faciendo asina un amestáu ente xente bono y non tan bono en dambes clases. Lo primero ye escoyer un nome pa cada grupu. Cada miembru presenta unu y desplica que rellación tien col grupu. Una vegada falao tola xente del grupu, vótase per tola clas y escuéyese’l más afayadizu.
Agora tienen de llograr un eslogan pal grupu y facer los cartelos. L’eslogan tien de facese nun torbolín d’idegues en cada grupu tres lo que cada miembru tien de diseñar un cartelu.
ENTRAES
Cada grupu tien de preparar les sos entraes en cantidá suficiente pal restu la clas. Nelles, amás del nome, figurará tamién l’eslogan. Agora vien la venta. De mano prepárase'l diálogu:
A.-¿Qué deseya?
B.-Apúrrame una entrada pal conciertu de _______________.
A.-Equí tien.
B.-Munches gracies. ¿Cuánto ye?
A.-__________ euros.
B.-Ta bien.
A.-Correutu.
B.-Ta llueu.
A.-Ta llueu.
El maestru entamará l’ensayu del diálogu fras por fras. Diráles canciando y los neños tienen de repetiles. Tres d’ello, xuntaránse por pareyes y escenificaránlu nos dos papelos caún. Depués entamaráse la venta entraes de cada grupu, ún por ún, ensin mecelos. Los neños del grupu sedrán los vendeores y el restu los conpraores.
ACTUACIÓN
Cada grupu tien de presentase y dicir dalgo caún. Depués tienen de tocar el so canciu cola puesta n’escena qu’ellos faigan trabayao. Pue facese más enguedeyáu, acordies a caún, pero l’actividá ye asina de cenciella y prestosa y van trabayar dafechu cola nuesa llingua ensin llibros al usu y clases maxistrales.
No hay comentarios:
Publicar un comentario