3 jun. 2013

LA INSPIRACIÓN DE GATE

DIR AL GLOSARIU PA CONSULTAR PALLABRES DE CORDOBELLO

Prudente enxamás nun se conformare col so destín de foriatu. Malpenes de neñu enfotóse en llograr superar a los llariegos nel so campu del saber: lliteratura, música, ciencies, matemátiques, filosofía… Tendríalo too bien fácil como rapaz de les Grandes Families si tirare pel camín reutu: el d’una relixón fuerte, un exércitu bien armáu o una ideoloxía superior onde alcontrar el so futuru y dar de zucar a la so familia, pero él escoyó’l torcíu. Suañaba con ser el futuru de les nueves xeneraciones foriates que sedríen más llistes, más cultes, más autosuficientes… Prudente buscó y buscó ente los llibros llariegos dalgún furacu que se-yos escapare y pudiere colase. Gastó’l tiempu a lo fato: en cuentes de preparase en dalguna les ciencies y tirar p’alantre con ella, tentó’l camín más curtiu y fácil, llograr una trampa que nun fuere a notase.
Al facer el Viaxe Caberu cola so Alma Maestra, Prudente dedicó tol tiempu a pasar pelos llugares onde los llariegos llograren dalgunos de los sos triunfos más brillante. Estudiaba’l fechu, falaba colos sos protagonistes, enrabietábase pelos sos adientros, gufaba día y nueche y ascuchaba como la so Alma Maestra dicía qu’aquello yera contrariu al Alma Eterna. Pensó entós en crear una nueva ciencia que llevó por nome Aristoclásica, que trataba del camín de meyoranza na raza superior de les Grandes Families. L’interés nel nuevu descubrimientu científicu nun-yos interesó nin a los pioyos que se-y pegaben pola so acuafobia.

Fo na so dómina d’home d’estáu onde atopó más tiempu pa la so búsqueda de la lluz. Toles mañanes, tardes y nueches rezaba al Alma Eterna pa que ficiere’l milagru más xustu de la historia foriata: convertilu nun afamáu científicu o un reconocíu home de lletres. Al ver que’l rezu nun yera a esgaya, entamó a dir a cultos sagraos, exercicios d’almes y llantase cilicios per tol cuerpu.

 

La cosa entamó a endrechase cuando nomaron a so padre Conseyeru de la provincia de Gate. Prudente pensó qu’aquello yera una señal inequívoca que l’Alma Eterna-y unviaba pa indica-y Gate como’l camín a la sabiduría. Llanzóse como un llocu a mirar tolos llibros de la provincia en busca del llugar onde diba asoceder la gran revelación. Dexó la so vida beata en manes de la culta: los sos güeyos tornáronse roxos de les pastielles pal cansanciu; dormía namái que diez hores al día los tres díes de la selmana que trabayaba les dos hores estipulaes; dibuxó un mapa de la provincia grandono p’asitiar fechos d’interés que lu orientaren; remembraba un nome más d’un minutu pa ser a escribilu nel mapa y contemplalu con gayola; reduxo la so alimentación a cinco comíes al día pa ganar tiempu pa xugar al padel; escaeció’l llibru en que taben munches de les oraciones que rezaba por mor de les pastielles y otros brebaxes… Hasta que llogró’l so oxetivu: nun llibrín piquiñucu, de lletra encoyío, alcontró la gran obra lliteraria llariega de tolos tiempos. El so autor, Poldo de Banzo, naciere nun pueblín del monte más pindiu y xabaz de Gate. Escribiere la poesía más llírica de les dómines del entamu la memoria. Fo recoyida per toles antoloxíes que se ficieren de la lliteratura clásica.
L’Alma Eterna a la fin ascuchó les sos súpliques. La so mente taba preparada pa la misión de la so vida. Prudente pasó como un torbolín pela capital de la isllalla, Bellobello. Miró en toles biblioteques capitalines los llibros nos qu’apaecía Poldo deBanzo nomáu. Tomó nota d’ellos  na so axenda y estrozó tolos exemplares. Unvió cartes a toles biblioteques de provincies con una llista de llibros herexes que teníen de ser quemaos. Retiró tolos testos escolares, recopilaciones  de formiguines y demás obres molestones. Nos muérganos de comunicación apaeció la noticia de la gran broma: dalgún graciosu dedicóse a inventar la vida y milagros de Poldo de Banzo, un allucináu que xuntare dalgunes lletres fates. Metió en centros siquiátricos a tou eruditu que cafiare col so saber escomanáu. Y depués de munches xeres más, tornó pa Gate y xubió pal que fuere’l pueblu de Poldo.

 

Prudente enxamás nun viere pueblu más desastráu. Mandó garrar a los sos habitantes, llevalos pal pericuetu más alloñáu que se conocieré y construyir ellí un palaciu nel que diba escribir la obra de la so vida.
Costó-y abondo copiar con buena lletra los poemes d’aquel homucu que viviere naquella tierra de berriacos. Ente  boquiada y boquiada baxaba a Talagate, provincia turística de folixa asegurada. De paso, xubía dalgún viciu que fuere a da-y dalguna gracia a lletres tan amaneraes. N’acabando de copialos, mandó a una secretaria que lu pasare a máquina y lu unviare a la editorial de más renome ente los foriatos. El llibru salió espublizáu pero namái se movieron los exemplares que fueron regalaos. Nin los críticos más foínes quixeron manchar el so nome escribiendo dalgún agasayu a aquel piltrafu. Yera lliteratura mugoriento, que taría bien si s’escribiere nes dómines del entamu la memoria pero non nun llibru d’aquella época. Dalgún llego dicir que nun lu escribía nin un neñu.

 

Prudente vio’l futuru: l’Alma Eterna pidió-y que recoyere perres pa facer la mansión del fervor.

 
El xueves 6 de xunu torna'l cuartu capítilu de la blognovela de Cordobello. Asperamos que nun la pierdas: ye de baldre y nun ye verdá que lo de baldre seya malo. P'abrir boca, vamos cuntate más coses de la isllalla:

Les Grandes Families van alternándose nel poder, poro qu’hai un tiempu en que gobiernen y otro nel que tán na oposición. Cada vegada que la oposición entama una engarrada cola familia nel poder, gánenla, entamen una opodemocracia y ellos mesmos faen que fine nuna familiarquía col so grupu gobernando. El que siempre pierde y muerre na guerra cafiante ye’l pueblu de Cordobello, que ve como la so tierra s’esfarrapa.
 

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