23 may 2012

SILENCIU, QUE NAMÁI FALÉ LA SALÚ

Angüaño, el ruíu arrodia tolo que facemos y déxanos cansos y esfechos. Cuidamos que son otros axentes los que nos estrocen pero'l ruíu, pasiquín a paso, ta acabando con nos. Too darréu voi espublizar una riestra de conseyos pa llevar una vida más sele, más sana. Vamos a ello:


-Poner procuru en nun facer los ruíos por rutina y respetar el drechu del nuesu vecín al silenciu y la tranquilidá.

-Emplegar l’equipu música, radio o televisión, nun volumen afayadizu y nun horariu que nun moleste a los demás.

-Llendar el tiempu d’emplegu diariu y el volumen del nuesu reproductor de música, protexéndonos asina de la perda d’audición.

-Evitar los llugares d’ociu al aire llibre onde haiga música amplificada a gran volumen o fechos deportivos multitudinarios.

-Protexer los oyíos si nun hai más aquello que dir a dalgún llugar públicu onde haiga altu nivel sonoru.

-Siempres que seya afayadizu, escoyer los desplazamientos a pie, en bici o transporte públicu, llogrando asina que se xenere menor ruíu.



-Nun facer usu del pitu’l coche al nun ser que se té en vraeru peligru.

-Nun vocinglar muncho cuando-yos falamos a los demás, sobre tou nos llocales zarraos.

-En casa: evitar andar con tacones, emplegar electrodomésticos silenciosos, nun facer xeres de casa pela nueche, a la hora’l pigazu,les mañanes de los díes festivos… Utilizar el sentíu común. Forrar con fieltros les pates de los muebles; nun pegar portazos nin golpes en suelu y les parees; emplegar sales insonorizaes pa la música; nun prender el televisor nes comides pa ser a entamar una charra tranquila…

-Si tenemos perru, enseña-y a nun lladrar nin correr mentanto ta na casa.

-Nun fadiar el descansu d’otra xente cuando salgamos a divertinos, amosando un comportamientu cívicu. Si facemos una fiesta, comunica-ylo a los vecinos.



.

No hay comentarios: