L’actividá que plantego güei tien tres pegoyos fundamentales
nos que sofitase:
-El pallabreru de la natura: picu, llagu, ríu, cantil, islla…-Preposiciones de llugar y dalgunes de les sos contraiciones: al rodiu, nel, nuna, enriba, baxo…
-La perífrasis verbal TAR+XERUNDIU: Iyán ta xugando, toi blincando, tan nalando,…
De mano sedría importante qu’estes tres coses fueren trabayaes enantes na clas (cursu anterior, trimestre anterior,…). Pa calentar, convién entamar dalgunes clases anteriores con dictaos onde tu dices la fras y ellos dibúxenla: tamos blincando nel prau, el cuélebre ta esnalando enriba’l picu,… Cada día fáense dos o tres dibuxos cenciellos, ensin complicación, ellos son a meyoralos na casa. Depués pues siguir la clas col tema que se te tratando.
Nuna segunda parte, tu enseñes el dibuxo y ellos tienen d’escribir
la fras. De xuru qu’equí hai delles posibilidaes d’escritura, convién mirales
toes y ver les que s’adauten al dibuxo. Neto a lo anterior, cada día vense dos
o tres dibuxos.
Agora vien el xuegu, ye cenciellu. De mano, tu prepares una
riestra de frases asemeyaes a les vistes en pedazos de papel. Separtes la clas
en grupos de tres. Un neñu de cada grupu vien al par de la to mesa. Amuéses-yos
un papel cola so fras y déxes-yos dos minutinos pa que seyan a pescanciala y
decidir cómo dibuxala. Tornen al so grupu y ,ensin falar un rispiu, entamen a
dibuxar la fras. El primer grupu qu’aldovine la fras correutamente lleva un
puntu. Faese tantes vegaes como papelos tengas preparaos y tantos díes como
xuzgues afayadizu. Covién nun pasase nin quedase curtios. Puen facese en díes
saltiaos.
Aspero que vos prestare, toi preparando más actividaes y
almítense suxerencies o necesidaes. El branu nun va aparar esta seición. Alón.
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