8 mar 2011

COSES DE CORDOBELLO

NOPSÓI


Pindiu como la escalera de la torre d’un castiellu, Nopsói tien tres cordales: ún siguíu d’otru. Nes sos llendes nun s’alcuentra denguna ciudá y los pueblos empericótiense na llucha de cuál ta más altu. La capitalidá del conceyu va camudando de pueblu en pueblu acordies la faya más alta s’alcuentre nun llugar o otru. El gobiernu atópase nel picu más altu de tol conceyu, onde se llevanta un palaciu nel que descansa’l Llibru les Soluciones.

Dende hai dellos años afuégalos un problema que naide nun ye a solucionar y les marmuraciones entamen a ser glayíos a la escontra’l llibru. Un mozu, que malapenes tien dieciséis años, entruga cómo ye posible que les fayes enanchen y amenorguen en díes y por embargu tarden tanto en medrar.

Callen como afogaos, nun reconociendo nengún el tener fecho trampa: el dir pela nueche a serruchar los árboles de los vecinos. Toos baxen la cabeza, aperten los llabios y amiren pa otru llau. La so sapiencia de sieglos va ser llanzada al llagu más fonderu del conceyu nun actu coleutivu nel que se va amosar la so inutulidá.

El Llibru les Soluciones desapaez enantes que lu estrocen. Toos dexen pa prau’l so esanicie, medranosos de que descubran la so trampa.

Nomáu por toos, un Conseyu de Muyeres Sabies queda en facer l’entamu d’otru llibru que dé soluciones. Axúntense en palaciu al fueu''l llar. Enantes de ponese col  llabor, y siguiendo vieyes costumes, saborguiaron una llacuada de la que remembraben n'años. En finando, falaron abondo al respeutu de cómo entamar la so xera. Tando escoyendo les primeres pallabres, el rapazu preséntase delantre elles, táscase na oreya drecha y marmura de la que garra una mazana sobrante:

-Trabayu fatu onde los haiga, facer lo que ta fechu.

Les muyeres amíranlu, gárrenlu y entamen rexistralu. Nun lleva nada enriba.

-Hai munchos años que nun miráis nin pal llibru. ¿Sabéis cómo ye?

Nun hai denguna rempuesta. Nin el más vieyu de Nopsói remembra la color del llibru. Naide nun lu consultó en sieglos.

-Ehí ta, al vuesu llau. Ye l’unicu llibru ensin lletres de tola biblioteca. Ta asperando que lu escribáis pero la galbana fae que nun seyáis a ello.

El rapazu garra un llapiz y traza delles pallabres: Un pueblu ensin dignidá ye como un llibru ensin lletres.

L’arguyu de Nopsói, el Llibru les Soluciones, yá ta estrenáu. Asperemos que nun pasen más sieglos enantes de la so siguiente escritura.





No hay comentarios: