17 dic. 2012

VIAXES IMAXINARIOS


L’aula va tresformase nuna axencia de viaxes onde los llugares a visitar van ser de cuentu: la viesca pela que camina Capiellín Colloráu a casa la güelita, el castiellu del príncipe de Cenicienta, el país de los hobbits, Rivendel y los elfos,… o llugares inventaos polos rapazos que seyan de fábula. Nesta axencia vamos intentar cubrir los oxetivos que vienen darréu:

-Perífrasis DIR + Infinitivu.

-Perífrasis TENER QUE + Infinitivu.

-Perífrasis VENIR A + Infinitivu.

-Pallabreru de llugares: viesca, quintana, castiellu,…

Vamos entamar una esposición de cartelos y dípticos de destinos onde dir el próximu branu de vacaciones. Los llugares qu’hai de publicitar son esos sitios qu’un día lleeron nos cuentos o noveles que tánto-yos prestaron. Acordies a la edá de los rapazos, asina sedrán les propuestes como llugares turísticos.

Enantes d’entamar el llabor, convién que-yos afondes nes perífrasis y nel pallabreru de llugares. Failo como tengas vezu: más gramatical o más creativu.

Pregúnta-yos que llugar de cuentu/novela-yos prestaría visitar. Abre un turnu onde tienen de falar toos y tienen de facelo con llibertá. Tres d’ello, tienen de cuntate que fairíen ellos nos llugares pa tresformalos en zones afayadices pa recibir al turismu.

 
 
Xúntalos en pareyes y agrupa los dos destinos nun paquete turísticu difícil d’escaecer. La primer xera sedrá’l facer el dípticu que puen trabayalu llibremente o pone-y un esquema como’l que vien darréu:

-Ven a conocer __________ y __________. Los llugares de los tos suaños.

-Prestaráte dir visitar tolos sitios que suañasti dalguna vez na vida. ____________________ (nomen los sitios a visitar).

-Tienes que sacar les tos reserves pa_________________________.

-Siempre te prestará____________________.

-Vendrás a vivir_____________________.

-__________________________________.

El dípticu tendrá los dibuxos de los rapazos y espondránse oralmente por parte d’ellos nel aula. Depués convién preparar un requexu nos pasiellos onde tol colexu o institutu seya a conocer los trabayos.

El trabayu complétase con cartelos onde tienen de dibuxar los llugares y resumir nuna fras les razones pa visitalos. Pegaránse al par de los dípticos y faerase visites a los fechos por otres aules. Nun taría mal facer una feria turística a nivel de tol centru, pero eso nun ta na to mano nin la mía, depende de la implicación del centru.

Siguimos dando posibilidaes de comunicación n’asturianu. La clas d’una llingua nun se  fai namái escribiendo y trabayando gramática. Nun sigamos l’exemplu del castellán, la llingua peor dada nes aules d’Asturies. Los rapazos tienen d’emplegar l’asturianu en situaciones de comunicación y per esi llau saldrá la gramática. Empleguemos la imaxinación y les nueses clases d’asturianu nun sedrán olvidaes na vida. Aspero que vos prestare la propuesta de güei. La próxima vez, más. Alón.


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2 comentarios:

Alloriáu dijo...

Ta mui prestoso, Nel, la verdá que son maneres distintes d'averar a los y les escolines a la nuesa llingua, que falta nos fae.

Saludos compañeru, y pasa bon nadal!

Adivín Serafín dijo...

La imaxinación ye dalgo que ta dientro la llingua. ¿Por qué nun la damos? ¿Por qué namái damos gramática, lexicu,...? Tamos emprobeciendo la llingua t tou por imitar al mal enseñáu castellán.

Collaciu, felices fiestes y que l'añu que vien declaren la Oficialidá.

Hai que deseyalo, por si cuela.