L’aula va tresformase nuna axencia de viaxes onde los
llugares a visitar van ser de cuentu: la viesca pela que camina Capiellín
Colloráu a casa la güelita, el castiellu del príncipe de Cenicienta, el país de
los hobbits, Rivendel y los elfos,… o llugares inventaos polos rapazos que
seyan de fábula. Nesta axencia vamos intentar cubrir los oxetivos que vienen
darréu:
-Perífrasis DIR + Infinitivu.
-Perífrasis TENER QUE + Infinitivu.
-Perífrasis VENIR A + Infinitivu.
-Pallabreru de llugares: viesca, quintana, castiellu,…
Vamos entamar una esposición de cartelos y dípticos de destinos
onde dir el próximu branu de vacaciones. Los llugares qu’hai de publicitar son
esos sitios qu’un día lleeron nos cuentos o noveles que tánto-yos prestaron. Acordies
a la edá de los rapazos, asina sedrán les propuestes como llugares turísticos.
Enantes d’entamar el llabor, convién que-yos afondes nes
perífrasis y nel pallabreru de llugares. Failo como tengas vezu: más gramatical
o más creativu.
Pregúnta-yos que llugar de cuentu/novela-yos prestaría
visitar. Abre un turnu onde tienen de falar toos y tienen de facelo con
llibertá. Tres d’ello, tienen de cuntate que fairíen ellos nos llugares pa
tresformalos en zones afayadices pa recibir al turismu.
Xúntalos en pareyes y agrupa los dos destinos nun paquete
turísticu difícil d’escaecer. La primer xera sedrá’l facer el dípticu que puen
trabayalu llibremente o pone-y un esquema como’l que vien darréu:
-Ven a conocer __________ y __________. Los llugares de los
tos suaños.
-Prestaráte dir visitar tolos sitios que suañasti dalguna
vez na vida. ____________________ (nomen los sitios a visitar).
-Tienes que sacar les tos reserves
pa_________________________.
-Siempre te prestará____________________.
-Vendrás a vivir_____________________.
-__________________________________.
El dípticu tendrá los dibuxos de los rapazos y espondránse oralmente
por parte d’ellos nel aula. Depués convién preparar un requexu nos pasiellos
onde tol colexu o institutu seya a conocer los trabayos.
El trabayu complétase con cartelos onde tienen de dibuxar los
llugares y resumir nuna fras les razones pa visitalos. Pegaránse al par de los
dípticos y faerase visites a los fechos por otres aules. Nun taría mal facer
una feria turística a nivel de tol centru, pero eso nun ta na to mano nin la
mía, depende de la implicación del centru.
Siguimos dando posibilidaes de comunicación n’asturianu. La
clas d’una llingua nun se fai namái
escribiendo y trabayando gramática. Nun sigamos l’exemplu del castellán, la
llingua peor dada nes aules d’Asturies. Los rapazos tienen d’emplegar l’asturianu
en situaciones de comunicación y per esi llau saldrá la gramática. Empleguemos
la imaxinación y les nueses clases d’asturianu nun sedrán olvidaes na vida. Aspero
que vos prestare la propuesta de güei. La próxima vez, más. Alón.
.
2 comentarios:
Ta mui prestoso, Nel, la verdá que son maneres distintes d'averar a los y les escolines a la nuesa llingua, que falta nos fae.
Saludos compañeru, y pasa bon nadal!
La imaxinación ye dalgo que ta dientro la llingua. ¿Por qué nun la damos? ¿Por qué namái damos gramática, lexicu,...? Tamos emprobeciendo la llingua t tou por imitar al mal enseñáu castellán.
Collaciu, felices fiestes y que l'añu que vien declaren la Oficialidá.
Hai que deseyalo, por si cuela.
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