En Cordobello tol mundiu sabía que la xente más simplaya
taba en Ñaña: recibíen a toles persones d’una mena candial y nun-yos desixíen
nada a cambiu. Y dientro los sos pueblos, Talba yera’l más inxenuu de tou Ñaña.
Alcontrábase apegáu a la borrina, no cabero’l conceyu, y yera perdifícil llegar
a él dende les otres poblaciones de la rodiada. Los llariegos que lu visitaben
quedaben a dormir nes cabañes de los sos habitantes y chucábense en suelu na
más esquisita comodidá del monte. Atrayíalos el tratu dulce y lo desprendíos
que yeren los talbeses, too yera poco pa los sos convidaos. Nun yera raro que
los llariegos visitantes llevaren siempres abondos presentes pa los sos
habitantes pa que-yos sirvieren pa endulzar la dura esistenca.
Depués de tiempu llantaron el so primer gobiernu en Ñaña cola ausencia permanente de la Gran Familia, que se suponía que la dirixía, y los abondosos viaxes del so dilixente Conseyeru. Comprobaron que yeren ciertes les sos sospeches de que yera una zona probetaya dedicada a l’agricultura y la ganadería y que malpenes-yos aportaría dalguna ganancia. L’amabilidá de la so xente nun trespasaba l’arguyu de los sos invasores, nun dexándolos acolumbrar la bona vida que nel fondu podíen llevar en Ñaña, nin les ganancies que-yos podíen aportar los sos valires reales. Sicasí, al llegar el branu decatáronse que’l conceyu s’enllenaba de llariegos que diben a aselar el so aura cósmica, acordies dicíen los del llugar, y dexaben abondos beneficios, siendo Talba ún de los llugares que más xente solicitaba dir, provocando una recatafila de reserves que teníen d’asperar años y años.
Construyeron un balneariu na capital Ñabagú nel qu’entamó a
dir tolo más alloriante de la gran sociedá foriata, convirtiéndose depués de
Xarca nel so llugar favoritu d’alcuentru. Descubrieron una fonte d’agua
milagrosa que nun dexaba de ser el remueye que llevaba’l ríu cuando pasaba per
una mina fierru qu’en secretu llevaben los vecinos d’un pueblu cercanu a la
capital. Les converses colos ñabaguenses entraron tamién dientro los
tratamientos de remocicamientu que tanto los atrayía, aseguraben que les sos
voces relaxaben les neurones y quitaben dalgún añu qu’otru na pìel. Los vexetales
de Ñaña axuntáronse a la coleición, tresformándose nuna fonte de salú polos sos
componentes ecolóxicos y la so riqueza en nutrientes, formando d’esta mena,
colos otros dos, un tríu invencible nel llogru d’una llozanía descomanada.
L’allugamientu de Talba salvóla de la quema económica y
contaminante a lo llargo de dalgunos años, pero los güeyos de les Almes
Maestres taben llantaos n’ella y nun la soltaron nin cantando melodíes. Estos
santones naguaben por un llugar de retiru espiritual, onde naide los fuere a
controlar y se pudieren dedicar a les sos gasayoses misiones: comer carne
abondo, compartir la carne col espíritu más mozo y mecer too con bon oruxu de
Cordobello. Talba yera’l llugar perfeutu, lloñe de palacios enllenos de xente
pudiente que los pudiere censurar, del formigueru que se formaba nos santuarios
de Plistói y Rontói que namái los molestaben pidiéndo-yos bendiciones, de la
mirada llaína de sacerdotes y monxes avezaos a un fervor enfermizu que nun
facía más que controlalos. Nun queríen compartir vivienda colos talbeses como
si fueren vulgares llariegos, namái necesitaben el so serviciu como criaos
ensin soldada, cuasi como esclavos si nun fuere pol aquello de que nun se
dexaben zurdir la badana ensin gorgutar. Nes sos perspeutives alcontrábase’l
facer un palaciu al altor de la so santidá, asina que punxeron a trabayar a los
obreros más especializaos que teníen de dir y venir tolos díes al pueblu dende
les cases más dignes y cercanes qu’había na rodiada.
Pasó dalguna década qu’otra hasta finar la obra y les Almes
Maestres de mayor valir celebraron l’actu con un agospiamientu y unos
exercicios espirituales de postín. Llevaron a los talbeses a palaciu como
criaos pininos que nun sabíen qu’ente les sos obligaciones taba l’atención
carnal d’aquellos homones d’alma bullindiega. Lloros, glayíos de probitú,
sollutos de placer obligao, aquella xente quebró delantre les órdenes de les
Almes Maestres, avezaos como taben a agasayar a los sos visitantes hasta
llendes entá nun conocies nun fueron a aguantar tanta satisfaición reprimida.
En llegando la nueche fuxeron a les sos cabañes a curar les feríes interiores y
esteriores del cuerpu.Yera una nueche de lluna enllena. Les Almes Maestres dexaron que per aquella xornada nun-yos sirvieren más aquellos panoyos que nun sabíen nin un rispiu de la vida y los sos placeres. Nun tuvieron otra que gociar ente ellos, dexando tatexar sele’l so espíritu corporal. Los agullíos sonaben dientro y fuera de palaciu. Les pisaes de fuera amatagábense pol trescalar de les cibielles de dientro. L’abrir de puertes fuera encontábase col pesllar de corazones dientro. Les garres llanzáronse al aire y penetraron la carne de sabor arreguiláu. Nun hebio tiempu a glayíos. La color xuntóse nun mecigayu encarnáu. La sorpresa nun fo a dexalos pescanciar lo que taba asocediendo. O non asocediendo, solo barruntando, acongoxando la bisarma de la verdá. Silenciu. Non de llegar al gocie final. Non de fumar. Silenciu d’abandonu. De pasu. De muerte.
Los cuerpos taben separtaos a dentellaes, talamente como si
la saña fuere a da-yos el gocie dafechu, talamente como si les cares tuvieren dibuxaes
pola sangre na ausencia dafechu de rasgos reales, de dalgo que dixere ‘aquellos
fueron homes’, ‘seres vivos capaces d’acariñar a los de so’, anque esto cabero-yos
resultare difícil a aquelles víctimes per segundos, aquelles almes que dexaren
clara la so maestría pa despreciar.
Fuere un ataque de llobos nuna lluna enllena que surdiere de
la borrina. Sicasí, los inspeutores de los foriatos acusaron a los llariegos de
Talba de matar a las Almes Maestres, na nueche de les zarpes asesines, na
claridá nocherniega de los homes llobos, de los pininos asesinos. En Ñabagú
preparaben les bales de plata p’axusticiar a los talbeses enantes que la lluna
tornare coles sos garres afilaes. Enxamás salieren del so pueblu nel monte,
enxamás conocieren tierra más p’allá del so valle, y agora obligábenlos a
dexala, a vaciar de vida les sos caleyes. Na capital iguaben les últimes
dilixencies pa la so execución. Los foriatos salíen de les sos mansiones a
contemplar la muerte de cerca. Los llariegos metíense nes cases muertos de
dolor y pena. Peles cais pasaron los talbeses colos güeyos zarraos pa ser a
remembrar les sos brañes, la so aldega, pa nun escaecer la so inocencia, pa
reivindicar lo pininos que yeren, pa olivar la paz del descansu eternu, pa nun
dexar pasar el mieu. Enantes de morrer, abrieron la so mirada fondera pa que
l’enemigu nun la olvidara na so memoria.
Talba taba en silenciu. La llobada agullaba pola ausencia de
los sos amigos, de los sos vecinos del otru llau de la borrina. Siempres los
defendieron, siempres los sofitaron, y
agora desaparecieron, quiciabes enfurruñaos con ellos por armar aquel espolín
en metanes la nueche. Tornarien una vuelta y otra a Talba hasta alcontrar a los
sos seres queríos, tendríen paciencia hasta llograr el so perdón, les sos
caricies, la so vida.
* Almes Maestres.- Yeren la ponte ente los Foriatos y L’Alma
Eterna. Nun se casaben, nin facíen dengún ritu, veníen a la tierra como almes
de los muertos más consideraos a facilitar el camín a los vivos. Los sos fíos,
tenidos poles muyeres de les families a les qu’atendía que nun fueren
aristócrates, yá qu’éstes taben llibres d’ello, sedríen les futures Almes
Maestres.
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